5 krokov k lepšiemu ospravedlneniu a rýchlejšiemu uzdraveniu vzťahu

Existuje spôsob ako môžu páry napraviť škody

Zistil som, že som stále viac alergický na slovo „ospravedlnenie.” Nie na samotné ospravedlňovanie, len na to slovo a to hlavne preto, že si myslím, že stratilo svoj význam. Nemám rád najmä to, keď ospravedlnenie začína slovom „prepáč,” ktoré zvyčajne používame na svoju obhajobu a často za ním nasleduje „ale.”

Veľa času trávim s pármi, ktoré sa zúfalo snažia, aby im to znova fungovalo po bolestivej alebo nešťastnej udalosti. Ak sa snažia o nápravu v mojej kancelárii, chcem aby sa sústredili na veľa ďalších vecí, ako súčasť ich ospravedlnenia.

Možno ste sľúbili, že umyjete riad predtým, než pôjdete spať, ale úplne ste na to zabudli. Možno ste v citlivom momente zareagovali kritikou alebo ľahostajnosťou. Možno šlo o veľkú zradu ako aféra alebo závislosť. Ak ste ochotní prejsť týmito krokmi, budete oveľa bližšie k tomu, aby váš vzťah znova fungoval.

Ak sa budete riadiť týmito piatimi krokmi, môže vám to pomôcť uzdraviť váš vzťah bez ohľadu na závažnosť previnenia.

01. Uznanie

Úplne prvou vecou, ktorú musíte urobiť je, že prijmete sťažnosť vášho partnera. A uznáte, že to bolí, a že ste za tú bolesť zodpovední. Je dôležité, aby ste nepopierali skúsenosť vášho partnera. Je to ich skúsenosť. To vás nerobí nevyhnutne zlým. Jediná vec, ktorá je 100 percentne pravdivá o ich skúsenosti je to, že oni tomu veria. Každé úprimné ospravedlnenie začína potvrdením tejto pravdy a tým, že váš partner nie je blázon.

02. Uvedomenie si

Keď ste prijali sťažnosť vášho partnera, musíte vyjadriť aj to, že ste si vedomí ich emocionálneho prežívania. Toto uvedomenie sa nazýva aj empatia. Uvedomenie si nie len ich sťažnosti, ale aj ich bolesti, hnevu a sklamania. Uvedomenie si skutočnosti, že ak by ste boli na mieste vášho partnera, asi by ste sa cítili rovnako. Toto je veľmi dôležitý krok. Nie je možné, aby vám váš partner skutočne odpustil, ak sa necíti byť pochopený.

03. Konanie

Vaše ospravedlnenie by malo zahŕňať aj záväzok k zmene. K hodnotnej zmene. Môžete začať sľubom, že sa budete „snažiť viac,” ale potom sa aj snažte viac. Sľúbte, že budete venovať väčšiu pozornosť sťažnostiam vášho partnera. Nie je to prísľub dokonalosti, ale úsilia a konania. Radšej začnite nejakou malou zmenou, na ktorej môžete pracovať denne alebo týždenne, než veľkou zmenou osobnosti. Tajomstvom úspechu dlhodobých vzťahov sú malé veci, ktoré v priebehu času prinášajú do vzťahu rovnováhu. A negatívne udalosti potom nemajú takú moc.

04. Požiadanie

Ak hovoríme o odpustení, myslím si, že oň musíte požiadať. Možno nemusíte povedať: „Odpustíš mi?” Ale možno budete musieť požiadať o milosť, druhú šancu, možnosť začať odznova. Myslím si, že dôležité je aj vidieť rozdiel medzi „zranením” a „ublížením.” Len preto, že váš partner je zranený neznamená, že ste mu chceli ublížiť. Nemusíte byť zloduchom, aby ste mohli požiadať o odpustenie. Videl som mnoho ľudí vyhýbať sa ospravedlneniu, pretože nemali v úmysle spôsobiť bolesť. Tak to ale nefunguje. Ide o to, že sa musíte naladiť s partnerom na rovnakú vlnovú dĺžku a možno budete musieť požiadať o pomoc.

05. Odpovedanie

Táto posledná časť je pre osobu, ktorej sa niekto ospravedlňuje. Existujú len dve naozaj vhodné odpovede na ospravedlnenie a obe začínajú slovom „Ďakujem . . .” Prvou je: „Ďakujem, prijímam tvoje ospravedlnenie a odpúšťam ti.” A druhou: „Ďakujem, tvoje ospravedlnenie pre mňa znamená veľa, no stále potrebujem čas na spracovanie toho, čo sa stalo.” Ak chcete, aby váš vzťah znova fungoval, musíte sa zmieriť s úctou a slušnosťou. Ak za vami príde partner s hlbokým, úprimným ospravedlnením, mali by ste ho vypočuť. Dlhujete to vášmu vzťahu, partnerovi a aj sebe. A ak ste ochotní prijať ospravedlnenie a odpustiť svojmu partnerovi, musíte nechať svoju sťažnosť tak. Jednoducho to nie je fér vyťahovať staré zranenia, ak ste súhlasili, že sa pohnete vpred.

Je zrejmé, že tieto kroky sa budú líšiť v závislosti od závažnosti previnenia. A možno budete musieť prejsť týmito fázami niekoľkokrát. Ale ak ste odhodlaní napraviť to, ak ste otvorení uzdraveniu, ak máte obaja záujem vrátiť sa do zdravého, úplného, šťastného vzťahu, tieto kroky vám pomôžu.

Ktorý krok je pre vás najťažšie?

Preložené z anglického originálu: “5 Steps to Saying ‘I’m Sorry’ Better and Getting Your Relationship Back on Track Faster,” od autor Zach Brittle, od Verily a preložil s povolením od Denisa Sonntagová. Fotografia: unsplash.com

 

  • 0

    Overall Score

  • Reader Rating: 0 Votes

Zdieľať

O autorovi Hosť

Mohlo By Vás Tiež Zaujímať

Zanechať komentár

Váš email nebude zverejnený. Povinné položky sú označené *